Atât consilierii locali cât și consilierii județeni  ai PNL se bazează ei sigur pe ceva. Desigur, întâi pe ordinul dat de la partid și în al doilea rând, fiecare pe cont propriu să convingă “cealaltă parte” de ce e mai bine prin forțe proprii și nu printr-o asociație parteneră ca să-și promoveze municipiul/județul și să atragă cât mai mulți turiști. De unde nici nu a contat  în discuție cotizația ca membru al AMDTDD, derizorie, de altfel (2.000 de lei/lună). În doi ani și jumătate de “membru” Consiliul Județean a cotizat cu 38.000 de lei la asociație. Plin de vigoare după ieșirea din izolare la domiciliu,drept ironie sau nu,Horia Teodorescu dădea exemplul Oradei, al cărei primar Ilie Bolojan a plătit unor asociații de promovare 8,3 milioane de lei/an. Replică imediată a la Nicu Chichi: „Pardon, Ilie Bolojan a cerut ieșirea din aceste asociații”. Păi, unde sunt 38.000 și unde sunt 8,3 milioane…? Și la Sibiu, cam la fel.

Cert este că hotărârea consilierilor liberali de a se dezafilia,atât municipiul cât și județul, de la o asociație profesională care se ocupă de promovarea municipiului și a Dobrogei de Nord, s-a fundamentat pe ideea că printr-un concept nou și prin Direcțiile de Turism din cele două UAT-uri, promovarea va fi mai de succes decât prin AMDTDD. Ceva de genul aprobat miercuri în Consiliul local: asocierea municipiului cu Asociația  Centrul  European pentru Divesitate în vederea implementării proiectului “Turist în orașul meu” sau asocierea cu “Călător prin România” în vederea realizării unor proiecte de promovare a obiectivelor turistice din municipiu. Asocieri pentru care, spunea primarul Ștefan Ilie, primăria nu va plăti niciun ban, ci va asigura doar logistica. De văzut și cât de eficiente vor fi asemenea asocieri.

Cătălin Țibuleac și câțiva importanți agenți de turism au vorbit degeaba

Pledoariile președintelui AMDTDD, pe neînțelegerea parteneriatului public-privat în principal, pledoariile unor agenți de turism de la Sulina, Gura Portiței, Asociația ghizilor și a patronului navei de croazieră Diana, pentru rămânerea Consiliului Județean ca membru în Asociația de Management a Destinației Delta Dunării, nu au avut niciun efect. De fapt, ei au încercat marea cu degetul, hotărârea fiind luată mai dinainte. Supus la vot, proiectul de hotărâre de retragere a trecut cu 16/14.

La limita ridicolului de argumentare, fiecare parte a venit ba cu „chestii juridice”, ba cu „noi nu cerem distrugere, dizolvare”, până la ” plata unor polițe inventate” sau „lasă că vedem noi până la urmă”. Un pic jenant. Ce trebuia îndeplinit, s-a îndeplinit!

 

 

 

E bine de știut…

Retragerea celor două UAT-uri din Asociație este, fără îndoială, o pierdere în contextul mai larg al strategiei pe turism în turismul deltaic și al Dobrogei de Nord, nu însă unul catastrofal, de natură să dărâme tot ce a construit în 3 ani de existență această Asociație Delta Dunării. Au început împreună,vor continua separat, până la urmă așa este în viață; cu potențial de colaborare, cum se spunea în ședință. Îmi vine greu să cred că nu se vor mai ține manifestări la poalele Cetății Enisala, sau vestitele festivaluri de borș de pește, fără implicarea etniilor din zonă și fără buluc de ziariști care să arate lumii frumusețile nord-dobrogene, târgurile tradiționale, participarea la târgurile de turism, fără implicarea AMDTDD. Important este ca separat, și totuși împreună cumva, după acest “divorț”, ca rezultantă,  să ne calce orașul și județul cât mai mulți turiști români și din afară. Asta se crede și se vrea la acest moment, cel puțin la modul declarativ!

                                                             #

AMDTDD a împlinit 3 ani de la înființare. La Mulți Ani!, Cine este curios, să parcurgă raportul de activitate pe 2020 al acestei asociații, în condițiile date de an pandemic și va observa ce a făcut în doar 3 ani o mână de oameni, fără facultăți de turism, dar pricepuți în turism. Cât este de cunoscută ca vector turistic în țară și printre celebre vedete TV, vloggeri, site-uri internaționale care se ocupă de turism, care ne-au vizitat județul și l-au promovat. Nu știu, de exemplu, ca să aduci o echipă a National Geografic, sau a unui/unor ziariști BBC, în Deltă, chiar este la îndemâna oricărui ONG? Nu cred!

N.A.

+ There are no comments

Add yours