Conform Legii turismului, promulgată în 2022, turismul trebuie să devină un domeniu strategic de interes național și o prioritate a economiei românești. Dezvoltat prin OMD-uri (Organizația de Management al Destinației) la nivel local (comună, oraș), județean, regional și național. La acest moment, în toată țara sunt 16 OMD locale, 2 județene (Constanța și Maramureș) și 1 regional (Bucovina). Primul OMD tulcean va fi al municipiului, procedura fiind deja demarată cu aducerea la Tulcea a unui profesionist în turism și o primă întâlnire a reprezentanților municipalității cu reprezentanți ai mediului de afaceri din municipiu. O discuție preliminară bine primită de mediul de afaceri, receptiv și dornic să vină cu aport la succesul acestei destinații turistice, prima din județ.
Ce se vrea cu acest OMD la municipiu au dezvoltat vineri într-o conferință de presă primarul municipiului Ștefan Ilie, citymanagerul Nicolae Bibu și, desigur, “vedeta” conferinței, Alex Filip, viitorul manager al OMD-ului.
„Mulțumesc primarului pentru provocarea lansată”
Alexandru Filip nu are nevoie de prea multă prezentare. Cine nu cunoaște Casa Filip, superba pensiune din Sarichioi? Este de loc din Piatra Neamț. Absolvent al Facultății de Geografie din cadrul Universității București, cu master și licență în turism. De 10 ani antreprenor în turism, marketing și digital. De 6 ani, mutat în Sarichioi, unde s-a căsătorit cu o frumoasă lipoveancă și împreună au întemeiat o frumoasă familie și au ridicat o casă la fel de frumoasă, transformată în pensiune, deja apreciată de turiști. Alex Filip a pus bazele unui OMD în orașul natal și l-a manageriat. A creat o strategie de marketing, a creat brandul turistic local, a renovat și redeschis Centrul de informare turistică, a creat echipa (la început 5 membri, acum sunt 24), și a realizat noua hartă turistică a orașului. Iar numărul de turiști la Piatra Neamț a crescut cu 24% față de anul trecut, dublu față de media națională și triplu față de media județeană. E mult,e puțin? Până recent când a venit propunerea de nerefuzat de la primarul Tulcei.
Alexandru Filip: “Mulțumesc domnului primar pentru provocarea lansată, mulțumesc celorlalți din echipa de conducere a orașului. De fapt, care este scopul unui OMD? Să dezvolte destinația pe plan intern, să facă un marketing de destinație pe plan extern. Iar ca să fii avizat ca OMD ai nevoie de o asociație, un parteneriat public-privat alcătuit din autorități locale și reprezentanți ai mediului de afaceri, ai nevoie de o taxă de promovare turistică, la Tulcea există una de 1%, de un buget minim necesar de 30.000 de euro, asumat prin HCL și mă bucur că există acea disponibilitate a primăriei, și de un manager de proiect de destinație. Conform datelor statistice, la Tulcea au venit 41.000 de turiști anul trecut, la fel ca și în acest an, deci avem stagnare. La județ, 81.000 de turiști au venit anul trecut iar anul acesta 100.000, deci o creștere. Avem o scăderea a mediei de înnoptare la municipiu, explicabil, fiind destinație de tranzit. Ca obiective, ne propunem clar obținerea avizului, până la finele acestui an să întocmim dosarul și să-l depunem astfel ca la începutul anului viitor să avem avizul legal. Desigur, lucrăm în paralel pe strategia de marketing, pe creionarea bugetului, pe noul brand turistic local, în toate cu implicarea reprezentanților mediului de afaceri. Vom crea și noua hartă turistică a orașului în paralel cu toate acestea, ulterior putând discuta despre lărgirea echipei, lansarea promovării, despre site-uri. Membrii vor avea printre beneficii promovarea constantă prin vectori online cât și ofline, evidențierea pe harta turistică pe care, sigur, anul viitor o vom avea gata. Și nu în ultimul rând, implicarea membrilor în procesul decizional, deci vom decide totul împreună. Prin urmare, invit antreprenorii din Tulcea să vină, cât mai mulți, alături de noi pentru o destinație turistică de succes!”- declara Alexandru Filip în conferința de presă.
Declarația primarului Ștefan Ilie despre OMD Tulcea (video)
Nicolae Bibu, citymanager: „Acest OMD trebuie văzut ca și soluție globală de a promova orașul Tulcea ca și destinație turistică, neglijând deloc marketingul pe care și-l face fiecare agent economic pe activitatea sa de bază. OMD-ul se va ocupa de promovarea municipiului Tulcea ca destinație turistică, adunând sub aceeași umbrelă toate ramurile de activitate, fiecare marketând ceea ce, în mod uzual, face”- spunea Bibu.
Tot vineri, pe același subiect al înființării OMD-ului și Consiliul Județean a avut o discuție cu reprezentanți guvernamentali în domeniul turismului, reprezentanți ai primăriilor din județ, firme de turism.
N.A.
+ There are no comments
Add yours