Parafrazând titlul romanului lui Cornelius Ryan, “Un pod prea îndepărtat”, după care s-a ecranizat un film din Al Doilea Război Mondial, podul Brăila- Tulcea din zilele noastre nu pare prea îndepărtat, după atâta bășcălie în ultimii ani pe seama acestui vis; o mega învestiție, cea mai mare lucrare de infrastructură pomenită vreodată în România postdecembristă și una dintre cele mai mari din Europa. Asta a dat de înțeles ministrul Finanțelor, Eugen Orlando Teodorovici, prezent vineri la Tulcea, la o discuție pe teren la Jijila cu oamenii responsabili, de nivel central și local, cu șefii județelor Tulcea și Brăila, despre ce-i de făcut pentru urgentarea demarării lucrărilor la pod.  În aceeași zi, la Tulcea, ministrul și senator de Tulcea, Orlando Teodorovici, a vorbit ziariștilor, de-a dreapta cu președintele Consiliului Județean Horia Teodorescu, deputatul Lucian Simion și senatorul PSD de Constanța Nicolae Moga.

Podul ca podul, descărcările ne omoară…Toți cei implicați, la nivel de vârf, de la Cultură, Păduri, Ape, Gaze, Drumuri, șefi de Consilii Județene Tulcea și Brăila, primar de municipiu Brăila, au fost de față la întâlnirea de la Jijila. Una istorică. În conferință de presă, ministrul spunea că astfel de întâlniri pe tema situației la zi a lucrărilor vor avea loc periodic, pe ambele maluri ale Dunării. „Din păcate, administrația publică în România, în special la nivel central, are mai multe sincope, astfel că va fi nevoie de o implicare personală. Mă voi implica, o dată ca senator de Tulcea și, pe de altă parte, ca ministru de Finanțe, dar și ca român, pentru că ar trebui să fim cu toții interesați ca un astfel de obiectiv să fie realizat, pentru că va avea un impact determinant în zona economică. Podul conectat cu drumul expres Brăila – Tulcea -Constanța și cu alte obiective din zonă va face ca această zonă a țării să aibă o șansă foarte mare de dezvoltare.  Zilele trecute, am avut o discuție la București cu toți cei implicați, de la Romsilva, Apele Române, de la CNAIR, Ministerul Culturii, chiar și cu colegii miniștri, pentru a-i ruga ca în fiecare săptămână să aibă o situație pe zona pe care o coordonează, pentru ca lucrurile să reintre în calendarul de lucru. Mai sunt câteva etape intermediare, câteva hotărâri de Guvern în ședințele următoare, pentru ca totuși, cel târziu pe 10 decembrie, să fie emis ordinul de începere de lucrări pentru podul Tulcea-Brăila. Acesta este termenul maxim, dar dacă reușim să ne mișcăm mai repede, e posibil ca acest lucru să se întâmple până la final de noiembrie. Termenul oficial este 10 decembrie, dată de la care efectiv se începe lucrarea, adică veți vedea pe ambele maluri mobilizare de șantier, echipamente aduse la fața locului, defrișare pe suprafața necesară, descărcări arheologice, absolut tot ce ține de începerea unei lucrări“ – spunea ministrul Teodorovici.

Potrivit ministrului Finanțelor Publice, există angajamentul ferm din partea CNAIR ca în luna decembrie a.c. să fie încărcate în sistemul electronic de achiziții publice documentațiile aferente obiectivului drum expres Brăila – Tulcea – Constanța, pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, astfel încât până la finalul anului 2019 să fie finalizată documentația pentru începerea lucrărilor și la acest obiectiv. Acestea toate realizate ar atrage în zona județului nostru circa 2 miliarde de euro într-o perspectivă de dezvoltare economică pe termen scurt și pe toate segmentele: terestru, apă și aer.Toate astea, deocamdată, sunt vorbe.

În altă ordine de idei,  guvernarea actuală a promis pod Brăila-Tulcea și ține cu dinții ca în interiorul mandatului lucrarea măcar să înceapă. Odată începută agitația de șantier, odată ce sute de oameni vor găsi de lucru “la pod”, odată ce minunea pare că se va împlini, fără să mai conteze când, la viitoarele alegeri candidații “care fac podul” vor veni, desigur, cu tupeul corespunzător în  fața alegătorilor.

N.A.

 

+ There are no comments

Add yours