Proiectul grandios Reabilitare Port&Faleză, debutul lucrărilor și pericolul blocării acestora. Contre PSD-PNL. Liberalii numesc asta furtună într-un pahar cu apă, vom vedea de ce. Și totuși se exploatează electoral, altfel de ce ar mai fi scos-o în public senatorul Eugen Orlando Teodorovici, candidat de Tulcea din nou, tot pentru un loc în Senat, taman în toiul campaniei. Acuzații într-o conferință de presă de genul “uite cum APDM-ul Galați a blocat în instanță lucrările la faleză&port, punând în pericol un proiect de 40 de milioane de euro”. Replica nu a întârziat să apară de la fruntașii liberali locali George Șișcu și Michael Gudu. Cu mai multe argumente au venit de la APDM Galați , joi, 12 noiembrie, să-l “combată” pe Orlando Teodorovici, directorul general adjunct Dan Tivilichi și directorul comercial Dănuț Mihai.
Nu-i vorba doar de niște pavele…În fapt despre ce proprietate privată afectată era vorba? Porțiunea dinspre portul comercial cu: piatră cubică, platformă port călători, platformă călători CFR, rețele apă exterioară, rețele electrice exterioare, instalații electrice exterioare, bunuri ale APDM pentru care se cer despăgubiri de aproape 800.000 lei.
Cum stă treaba dinspre APDM. Și a pornit-o Dan Tivilichi cu povestitul de la origini până în prezent. După cum a declarat în conferință de presă directorul general adjunct “terenul de sub faleză a fost dat Tulcei prin lege dar platformele și tot aferentul acestor platforme nu au fost prinse în lege, fiind în domeniul privat al companiei iar cei de la Consiliul Județean știau foarte bine care era situația acestor terenuri(…). Mai mult- spunea Tivilichi- în luna octombrie 2019, și se știe cine era la conducere în 2019 (PSD-n.n.), s-a făcut acea evaluare a bunurilor private ale companiei, bunuri care au fost estimate la 792.600 lei. Aceste valori au fost aprobate atât de CA al APDM de la acea dată, cât și validate de AGA, acționar majoritar fiind Ministerul Transporturilor. Actuala conducere a APDM a solicitat Consiliului județean Tulcea în repetate rânduri respectarea documentelor de atunci pe care și noi le-am primit de la predecesorii noștri(…)”
Variante și variante… Povestite tot de Dan Tivilichi. Una ar fi fost exproprierea, se mergea în instanță și ce hotăra instanța aia era. Nu se putea pentru că anumite hârtii ale proiectului nu au fost făcute astfel încât să se țină cont de aceste platforme. Altă variantă de la Tivilichi: să se respecte ce a hotărât acționarul majoritar (Ministerul Transporturilor) prin aprobarea pe care a dat-o în octombrie 2019 și apoi se puteau judeca. Dar ce au făcut, celor de la APDM li s-a părut absolut incorect: au afectat proprietatea privată a companiei fără să fi existat vreun acord sau aprobare din partea APDM.
O propunere gălățeană: să hotărască instanța!
Pentru ieșirea din impas și pentru a nu fi expus un proiect de extraordinară importanță pentru tulceni și cu finanțare europeană de circa 40 de milioane de euro, șeful adjunct al APDM avansa joi, la Tulcea, o soluție teoretic fezabilă, dar practic greu de acceptat de către tulceni. Adică, Consiliul Județean Tulcea să plătească integral despăgubirile cerute (792.600 lei) de APDM Galați, pentru ca ulterior Consiliul Județean Tulcea să recupereze diferența plătită în plus peste evaluarea proprie (de 400.000 lei) pe calea instanței de judecată. Și în felul acesta – spunea Dan Tivilichi- lucrările la Port&faleză , la Tulcea, pot continua fără nicio restricție. Bună dimineața!
N.A.
+ There are no comments
Add yours