Conform managerului de proiect, Dumitrel Mutu-Necula în prezent stadiul general al lucrărilor de modernizare a portului & faleză este de aproximativ 56%, în avans față de calendarul stabilit.
„Lucrarea este împărţită în şase tronsoane. Primul tronson, cel din amonte, este destinat traficului de mărfuri, este o infrastructură portuară solidă. Sunt două sectoare de aproximativ 270 de metri unde este şi cheu pereat cu acostare la ponton dar preponderent este cheu vertical. Este un perete etanş din coloane armate care ajung până la 32 de metri adâncime.
Partea grea, de forţă, a proiectului este acest cheu vertical din coloane secante. Aproximativ, pe tot proiectul sunt în jur de 2.100 de coloane armate cu lungimi de la 20, până la 30 şi ceva de metri. Asta înseamnă undeva spre 40 de kilometri de foraje, lucru care nu se vede, dar care este structura de rezistenţă propriu-zisă. Sunt nişte volume de lucru şi de materiale însemnate: socotit, în mare, înseamnă peste 50-60.000 mc de beton, cu cantitatea aferentă de oţel care este semnificativă, discutăm de mii de tone”, a explicat Dumitrel Mutu-Necula.
N.A.
+ There are no comments
Add yours