Inspecția Muncii a lansat noul Registru de evidență a salariaților exclusiv online
Începând cu data de 1 aprilie 2025, Inspecția Muncii a lansat noul Registru de evidență a salariaților exclusiv online, la dispoziția atât a angajatorilor cât și a salariaților, prin aplicația web denumită generic REGES ONLINE. În acest mod, SALARIAȚII vor putea verifica într-un mod ușor, rapid și securizat, propriul istoric avut în calitate de angajat cu contract individual de muncă, prin vizualizarea și descărcarea extrasului din Registru în aplicația web, accesând registrul prin una din aceste variante:
- de pe orice laptop/PC link-ul https://reges.inspectiamuncii.ro/
- din aplicația mobilă Salariat pentru sistemele de operare iOS/Android;
- la Info Kiosk-ul instalat la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Tulcea.
Dintre avantajele noii modalități de accesare a REGES ONLINE, enumerăm:
- posibilitatea de a verifica în timp real orice înregistrare operată de către angajator cu privire la contractul său de muncă și primirea de notificări, prin email sau în aplicația de pe telefonul mobil, ori de câte ori angajatorul înregistrează o modificare a contractului de muncă, suspendarea sau încetarea acestuia;
- posibilitatea de a trimite, prin aplicație, notificări angajatorului, ori de câte ori constată o neconcordantă între datele înregistrate în Registru si situația de fapt;
- Generarea de Extrase din baza de date cu semnătura electronică a Inspecției Muncii.
Informații privind modul de accesare și de extragere a informațiilor, pot fi consultate accesând unul din următoarele link-uri:
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez/
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-kiosk/
sau prin solicitarea suportului la:
Adresa de suport Salariați : regesonlinesuport.salariat@inspectiamuncii.ro
Telefon ghid interactiv: 0800 500 166
Program de lucru: Luni – Vineri, 08:00-20:00, cu excepția zilelor de sărbătoare legală
ANGAJATORII au posibilitatea de a se înregistra în REGES ONLINE în termen de maxim 6 luni de la data lansării aplicației, așa cum este prevăzut de HG nr. 295/2025.
Dintre beneficiile pe care îl oferă angajatorilor noul Registru exemplificăm:
- accesul online securizat direct printr-un portal web securizat, folosind certificate digitale calificate sau identitatea digitala ROelD, fără a mai fi necesară instalarea aplicației Revisal pe PC și deplasarea la inspectoratele teritoriale de muncă în vederea obținerii de user și parolă;
- pentru angajatorii înregistrați la ONRC validarea calității de reprezentant legal se realizează automat, fără a mai fi necesară transmiterea vreunui document la ITM. De asemenea, din baza de date ANAF, se validează automat CUI/CIF-ul angajatorului, denumirea și codul CAEN principal al acestuia, fapt care asigură acuratețea datelor preluate în Registru;
- transmiterea automată a datelor în Registru de către angajatorii care utilizează aplicații de salarizare dedicate, prin folosirea unor API-uri (aplicații de conectare dedicate). Inspecția Muncii pune la dispoziție în mod gratuit atât specificațiile tehnice necesare adaptării de către angajatori a aplicațiilor proprii cât și un mediu de test;
- simplificarea procesului de înregistrare și evidență a elementelor contractelor individuale de muncă, transmiterea acestora putându-se realiza direct din browser, în mod simultan de către mai multe persoane delegate de către angajator;
- eliminarea riscului de pierdere a bazelor de date;
- actualizarea codurilor COR în timp real;
- diminuarea riscului legat de neconformare și evitarea sancțiunilor prin avertizarea angajatorului în sistem atunci când înregistrează date eronate (Ex. un salariu mai mic decât minimul brut pe țară, o durată a timpului de muncă mai mare decât cea legală, etc).
- Angajatorii au posibilitatea generării unui extras cu neconformități și astfel, vor putea verifica modalitatea în care persoanele delegate, inclusiv prestatorii de servicii, realizează operațiunile de înregistrare în Registru;
Aplicația REVISAL este disponibilă timp de 6 luni accesând link-ul https://reges.inspectiamuncii.ro, secțiunea “Cauți vechiul Revisal? Click, aici!”
Angajatorii care nu au fost înregistrați în REVISAL, se pot înregistra EXCLUSIV în REGES ONLINE.
Informații utile angajatorilor se regăsesc la adresele:
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ghid-utilizare-aplicatie/
și
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-angajator/ sau prin solicitarea suportului la
Adresa de suport Angajatori: regesonlinesuport.angajator@inspectiamuncii.ro
Telefon ghid interactiv: 0800 500 166
Program de lucru: Luni – Vineri, 08:00-20:00, cu excepția zilelor de sărbătoare legală
De asemenea, pentru a veni în sprijinul angajatorilor, Inspecția Muncii va continua ca, împreună cu furnizorul soluției informatice, să susțină sesiuni on-line de instruire gratuită cu o frecvență bilunară, în cadrul cărora se vor prezenta toate detaliile tehnice pe care angajatorii trebuie să le cunoască pentru utilizarea noului sistem informatic și la care vor putea participa accesând link-ul comunicat în acest scop pe site-ul Inspecției Muncii
Inspector șef
Alexandru-Cristian IORDAN
Inspector șef adjunct Ciprian MADAR
+ There are no comments
Add yours