Ucrainenii stau la rând să-și ia bilete, ai noștri caută modulare pentru vameși
Într-un foarte târziu, partea română s-a hotărât. La începutul acestei luni Guvernul a adoptat o Hotărâre pentru deschiderea punctului internațional de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene pentru comunicație de pasageri și marfă în regim de bac și pietonal între localitățile Isaccea și Orlovka, precum și a Biroului vamal de frontieră Isaccea.
Dacă se pun modulare, s-ar putea trece Dunărea de anul acesta
Un consilier județean a fost curios să afle când se va deschide trecerea cu bacul Isaccea-Orlovka și l-a întrebat despre aceasta pe primarul orașului Isaccea. Primarul, cică, i-a spus că s-ar putea de la 1 mai. Pentru că s-a ivit ocazia cu ședința CJ de vineri, 20 aprilie, respectivul consilier județean i-a adresat aceeași întrebare și președintelui Horia Teodorescu. Ce a răspuns șeful județului…
Horia Teodorescu:„Sigur, partea ucraineană este înaintea noastră, ei au terminat și acum se fac presiuni să urgentăm și noi, dar noi am reușit abia săptămâna trecută cu Hotărârea de Guvern. Există, am înțeles, un parteneriat între o firmă de la Orlovka și Navrom bac de la Galați, care are capacitățile necesare pentru trecerea Dunării prin punctul vamal de la Isaccea.Mai trebuie de făcut spațiile pentru structurile aferente unui punct de trecere a frontierei de stat și dacă se va agreea soluția unor construcții provizorii, acele module, trecerea Dunării s-ar putea deschide de anul acesta, depinde de noi, partea română, cât de repede ne mișcăm. Sunt destui oameni interesați, din proximitatea punctului de trecere a frontierei, care vor să dezvolte relații româno-ucrainene. Există un potențial mare de dezvoltare a zonei care, mai departe, intră pe fluxul, pe indicatorii de pod- drum expres. Din păcate, întârzierile sunt pe partea noastră, ucrainenii și-ar fi dorit să treacă Dunărea încă de anul trecut, cel târziu în decembrie.”- a declarat președintele Consiliului județean.
Trecerea ar urma să fie asigurată de două bacuri, câte unul din fiecare parte, cu plecări la fiecare jumătate de oră. Odată trecerea Dunării devenind funcțională, ucrainenii spun că ajungând pe malul românesc, transportatorii vor avea acces la coridorul rutier european E87 care trece prin Isaccea și duce direct spre portul Constanța și ar scurta drumul către regiunile de litoral din România, Bulgaria și Turcia cu cca 200 km.
Nicolae ADĂMIȚĂ
+ There are no comments
Add yours