Sunt determinat să rezolvăm cât mai multe dintre problemele județului nostru, unele care trenează deja de foarte multă vreme. Consider că avem acum o fereastră de oportunitate pe care trebui să o valorificăm, iar energia mea se concentrează inclusiv pe o serie de proiecte de infrastructură rutieră vitale pentru Tulcea!
Am inițiat la Măcin o vizită în teren, la care m-am bucurat că au participat, alături de mine și de primarul Gheorghe VACARU, Directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța, Marian ICHIM, Directorul Direcției Județene de Drumuri și Poduri Tulcea, Mircea JIENESCU, precum și Cristian ENACHE de la Unitatea de Implementare a Proiectelor din cadrul CNAIR. Este o continuare a demersurilor mele și ale colegului meu primar de la Măcin, cu care am mers încă din februarie anul acesta la Ministerul Transporturilor, unde ne-am întâlnit cu Secretarul de Stat Ionel SCRIOȘTEANU și Directorul General al CNAIR, Cristian PISTOL.
Subiectul a fost unul evident, problema spinoasă a variantei ocolitoare a Măcinului, un proiect care trebuie urgentat, în condițiile în care în curând va fi dat în folosință Podul de peste Dunăre de la Brăila, iar descărcarea acestuia în Dobrogea se va face, pentru moment, exclusiv printr-o bretea spre Smârdan, iar mai apoi prin drumul european E87 care trece prin centrul orașului Măcin. Conform informațiilor primite de la domnul ICHIM, breteaua dinspre pod spre Jijila va fi dată în folosință abia mai târziu.
Deja situația este una disperată, în condițiile în care toate mașinile de mic și mare tonaj care trec Dunărea cu Bacul pe la Smârdan ajung să tranziteze chiar centrul orașului Măcin, unde avem intersecția între DN22D (spre Constanța) și E87 (spre Tulcea). Sunt deja incredibil de multe mașini, un trafic infernal la orele de vârf care nu doar că gâtuie traficul local, dar pun în pericol și clădirile supuse la vibrații și sfărâmă drumurile existente în localitate. Un adevărat infern!
Astăzi darea în folosință a Podului nou de la Brăila complică și mai mult situația, astfel încât se vor aplica mai multe soluții, două pe termen scurt și una pe termen mediu.
– cea pe termen scurt se referă la resistematizarea intersecției dintre DN22D și E87, transformarea sa în sens giratoriu, introducere de semaforizare, implementarea unor insule de siguranță pentru trecerile de pietoni. Cea mai bună soluție integrată identificată va fi implementată în foarte scurtă vreme.
– și drumul din orașul Măcin spre Cerna va fi în mare parte reabilitat, pe o distanță de circa 12 kilometri.
– pe termen mediu, e nevoie de această centură ocolitoare a Măcinului, iar soluția identificată este aceea de transformare a sa din drum de interes local în drum național și, astfel, investiția preluată cu totul de către CNAIR! În anul 2019, Guvernul României a alocat circa 7 milioane de euro necesare studiilor pentru această variantă ocolitoare, au fost realizați toți pașii necesari până la demararea investiției. Însă un proiect de drum local este insuficient pentru traficul uriaș, astfel că investiția va fi realizată de CNAIR, care va găsi cu sprijinul nostru și al Guvernului soluția de a prelua obiectivul de la Primăria Măcin, cu toată documentația deja achitată și realizată și cu finanțarea existentă. Evident, standardele unui drum național sunt altele, și documentația urmează a fi actualizată, începute procedurile pentru licitație și trecerea la execuție.
Noua variantă ocolitoare a Măcinului va face, sperăm într-un viitor cât mai apropiat, legătura cu Drumul Expres, aflat în faza de proiectare, spre Tulcea. Reamintesc, ambele studii, atât pentru Drumul Expres Brăila-Tulcea și Tulcea-Constanța sunt în lucru, cu finanțare asigurată și cu firme contractate pentru acest obiectiv (în total, 6,6 milioane de euro).
George Șișcu, deputat PNL Tulcea
+ There are no comments
Add yours