Un pic de întoarcere în timp este necesară pentru a realiza ce salturi uriașe în dezvoltare a făcut Șantierul Naval Vard, acum cu acționar majoritar Fincantieri, cel mai mare constructor de nave de croazieră din Europa. Șantierul Naval de la Tulcea a fost conceput și contruit pentru un tonaj de 15.000 de tone. Nu se puteau face vapoare peste acest tonaj și cu un sincrolift pe măsură, de același tonaj, de 27 m lățime și 120 m lungime. De vreo 5-6 ani, de când Șantierul Naval tulcean a fost preluat de italieni,aici s-a investit mult. Fincantieri vrea să construiască nave de 30.000 de tone, respectiv vrea sincrolift de 30.000 de tone, 47 m lățime și 300 m lungime. Deci, dublu. Dacă filele (bahne) de lucru, înainte erau de 75 cm grosime, pe piloti de 40×40, la 16 m adâncime, acum e altceva. Parametrii s-au dublat, ba chiar mai mult.
Ce înseamnă cheul nou la Vard
Filele de lucru în bazin se extind. File (teren fost baltă, până la 16 m adâncime numai noroi sau bahnă). Tehnic vorbind, se montează piloți de 1200, intubați în tablă de 20, până la 40 m adâncime. Total suprafață de cheu nou, 5.300 mp. Aici se pot monta navele care se vor da jos pe o barjă imensă, aceasta ajunge la apă, se scufundă și rămâne vaporul; de până la 30.000 de tone. Lansarea la apă, clasic, cu sincroliftul este tehnologie deja depășită. Valoarea investiției denumită “Extindere file de lucru, căi de rulare, macara portic și macara portal în bazin Vard” se ridică la…milioane de euro.
Probabil, noi vom fi și constructorii care vor consolida faleza
Ion Pericleanu, administratorul SC Perigem SRL: “Lucrăm din luna august la noul cheu de la Vard, cu o asociere de firme care am adjudecat licitația. Noi, Perigem Construcții Civile facem eșafodaj, capiteluri, radierul, turnat beton 10.000 de mc, montat grinzi de beton,,fierul 1.500 tone, SC Tera Test Geotehnic International, cea care montează piloții ăștia la 40 m adâncime, SC Concept Structure, proiectantul, și Univesitatea Tehnică- Facultatea de Construcții București. Obiectivul la care lucrăm, pe un sfert e făcut, respectiv până în luna decembrie a.c. pentru că Vard trebuie să lanseze o navă. Până în luna februarie 2019 mai executăm un sfert pentru că se lansează o altă navă, astfel că lucrând etapizat, după cum și navaliștii termină și lansează navele, cheul nou va fi gata în iunie-iulie, anul viitor. Eu lucrez de 20 de ani în Șantierul Naval și în toți acești ani aici s-a investit, șantierul s-a dezvoltat mult, s-au făcut investiții, cred eu, de sute de milioane de euro. Noi, probabil, vom fi și constructorii care vor consolida faleza municipiului, suntem singura asociere din țară valabilă pentru astfel de lucrări de amploare și complicate. Sigur, vor veni firme și din afară, fiind lucrare foarte mare, de vreo 40 milioane de euro, dar noi suntem încrezători.Datorită experienței căpătate în Șantierul Naval, lucrând de 5-6 ani numai așa ceva, avem rulajul necesar, specialiști recunoscuți. Vom depune ofertă pentru licitație, am înțeles că s-a făcut studiul de fezabilitate, urmează să se scoată proiectarea și execuția în următoarele luni”- a declarat Ion Pericleanu.
Premiat la Topul firmelor, dar neanunțat să-și ia diploma
SC Perigem SRL apare pe Locul I în clasament pe domeniul Construcții, grupa de activitate “Lucrări în construcții clădiri rezidențiale și nerezidențiale”, întreprinderi mici -Topul firmelor 2018, eveniment care a avut loc în 14 noiembrie a.c. cu mare fast, de Centenar, la Hotelul Delta. Perigem o fi fost strigat. Pericleanu spune că nu a fost anunțat.
N.A.
+ There are no comments
Add yours