Nu știu alții cum sunt dar subsemnatul m-am dus la infotrip-ul de deschidere a sezonului turistic în Deltă și din alte două motive: să iau vreo câteva kile de scrumbie “de la ea de-acasă” și, doi, să mă simt ca barosanii vreo două zile, moca, într-un Resort de ****. La Sfântu Gheorghe. Nu că nu m-aș duce în Deltă între două infotrip-uri, dar n-am… timp! Acuma, să nu zică colegii că au dat buluc la Green Village Resort de la Sfântu, așa, numai de dragul artei și promovării turismului prin site-urile lor, dar de la Sfântu doar eu și Teo Hossu Longin am plecat cu scumbie acasă, cumpărată de la pescari. Restul, o plăcere să
te plimbi prin satul verde gard în gard cu satul-sat, să faci poze, interviuri cu oamenii locului, cu operatori de turism, să vezi plaja. Și să constați că Delta Dunării este una dintre cele mai sigure destinații de vacanță din țară, unde rata de infectare este una foarte scăzută.
Oficial
Zeci de ziariști au răspuns invitației AMDTDD de a participa la infotrip-ul pe tema “Delta Dunării, cea mai sigură destinație turistică în an pandemic”, la Green Village Resort, de la Sfântu Gheorghe. Președintele Cătălin Țibuleac a reușit să aducă acolo, la seminarul “OMD- placa turnantă a reformei în turism” pe Vasile Dîncu, nume cu greutate în politică, Alin Chipăilă, președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică, Dragoș Anastasiu, gazda seminarului, pe Charlie Ottley, realizator BBC care este în zonă de câteva luni bune, câțiva operatori în turism și prin skype, participanți la dezbateri, Dan Barna, vicepremier și un oficial din Ministerul Mediului. Lume bună, discursuri elevate, și câteva propuneri de stat în atenția guvernanților, iar mai departe a parlamentarilor. Altfel, lucruri importante care să definească turismul în perioada următoare.
Vasile Dîncu, sociolog și politician: “Am realizat un studiu sociologic în două zone ale Deltei Dunării în care am testat lucruri care țin de modul în care funcționează și cum resimte populația că funcționează această strategie de dezvoltare a Deltei, unde pun ei turismul și economia comunităților în ierarhia preferințelor (…) Am constatat câteva lucruri care definesc stadiul în care suntem și că strategia a fost cunoscută destul de bine(…) Studiul a relevant și faptul că există încă foarte multă sărăcie(…)”. Concret, nimic.
Cătălin Țibuleac, moderatorul seminarului: “Vorbim de necesitatea legiferării OMD-urilor, de redefinirea AMDTDD într-o OMD la nivelul Deltei Dunării, atât delta umedă, cât și delta continentală. Încercăm să identificăm acele soluții care ulterior să fie puse pe masa Guvernului și trimise în Parlament”.
Alin Chipăilă, președinte Alianța pentru Turism: “Milităm pentru schimbarea legislației, adoptarea uneia noi privind OMD-urile, crearea unor rețele la nivel național, regional și local care prin parteneriat public-privat să poată să-și extindă raza de acțiune privind marketingul destinațiilor turistice. Și trebuie să ajungem la 30 de OMD-uri până în 2026”.
Dragoș Anastasiu, Green Village Resort: “OMD este motorul deszvoltării turistice peste tot în Europa, simbol al dialogului de care avem nevoie. Ce se va întâmpla în Delta Dunării în perioada următoare va depinde esențial de aceste OMD-uri”.
Neoficial
Noi, cei mai buni! De departe Charlie Ottley a fost și încă este vedeta în Delta Dunării, cât timp va mai sta să-și termine documentarele. “Această zonă nu este suficient promovată de niciun Guvern pe care această țară l-a avut și e o bijuterie și coroana turismului românesc. Vrem să facem un film pentru asta, despre Deltă, vrem să surprindem exact viața din Deltă, va fi fantastic! Cred că putem reuși acest lucru iar oamenii să vină din toate colțurile lumii să viziteze Delta Dunării și să trăiască experiența frumoaselor peisaje ale acestui ecosistem unic al României. Încercăm să ajutăm la promovarea Deltei cu filmul pe care îl realizăm, încercăm să rebrenduim Delta Dunării ca și Amazon al Europei”- spunea Charlie la seminar.
Realizatorul britanic face pentru promovarea turismului în Delta Dunării cât ‘jde OMD-uri, asociații, publicații online, cu televiziuni și nețile cu Răzvan și Dani, toate la un loc. Un tip care, dacă nu ai ști cine e, nu l-ai deosebi dintre ceilalți ziariști; de o modestie rară, cum sunt oamenii de calitate.De vreo 10 ani filmează frumusețile României și de anul trecut și-a luat casă într-un sătuc de lângă Brașov. Acum a pus camera pe Delta Dunării pe care vrea să o documenteze în toate cele patru anotimpuri, în proiectul Wild Danube. Fin cunoscător al tradițiilor românești, al gastronomiei locale, al zonelor turistice și al faunei, maestru al imaginilor, Charlie Ottley ne face să redescoperim frumusețea peisajelor și ne deschide pofta de vizitat. România poate fi noul paradis turistic mondial- spune Charlie. El a filmat și seria de documentare Wild Carpathia și Flavors of România care au avut audiență în peste 110 țări, iar producțiile au fost susținute de Prințul Charles și MS Margareta a României.
Pentru toate astea, anul trecut, Charlie Ottley a fost decorat de Președintele Klaus Iohhanis cu Ordinul “Meritul Cultural în grad de ofițer, Categoria F -Promovarea Culturii”.
Și ca să fie clar! La Sfântu Gheorghe, Charlie Ottley s-a pozat cu mine, nu invers(?!) Despre cel de lângă Charlie, altădată!
Infotrip-ul de la Green Village Resort – Sfântu Gheorghe (19-21 aprilie) a marcat deschiderea sezonului turistic în Delta Dunării, acum de Paști cu sejururi de la 800 de lei în sus, în funcție de clasificarea locației și serviciile oferite. Dar oriunde te-ai opri, de la resortul de lux la casa țărănească, se merită de vizitat frumuseți unice pe care, sinceri să fim,nu mulți din Delta continentală le-au văzut prin Delta umedă.
N.A.
(unele foto furate de la colegul Ovidiu Oprea)
+ There are no comments
Add yours