În mod cert, cetățenii trebuie protejați de prețuri exagerate, iar în acest context PNL își dorește ca ASF să fie prezent în prima linie de supraveghere a pieței de asigurări.

  • În cazul în care vor exista companii de asigurare care vor specula piața și vor practica tarife exagerate, ASF are responsabilitatea să realizeze controale, să dispună măsuri și să aplice sancțiuni. Același lucru și pentru eventuale fraude care se practică în piață și pentru nerespectarea prevederilor de către asiguratori, prin întârzieri excesive la plata despăgubirilor.
  • Este important de menționat că ASF nu se află în subordinea Executivului, ci a Parlamentului.
  • ASF are obligația să vină, mai întâi, cu un punct de vedere și, ulterior, cu o propunere de soluție pentru situația creată pe care să o supună atenției Parlamentului.
  • De notat că ASF a publicat tarifele de referință pentru polițele RCA. Acestea sunt doar ca un ghid pentru companiile de asigurări, care însă au libertatea să își decidă singuri tarifele.
  • ASF nu are instrumentele de a interveni în mod direct asupra tarifelor, conform unor directive europene, dar reprezentanții Autorității pot face controale dacă acestea se impun.
  • Premierul Nicolae Ciucă va avea o discuție cu reprezentanții ASF pentru a analiza situația, atunci când aceștia vor identifica o serie de propuneri concrete sau de soluții.
  • PNL dorește să discute problema cu toate datele pe masă, nu într-un registru populist, ci într-un cadru argumentat. Nu trebuie să ne jucăm cu termeni precum faliment sau insolvență. Și trebuie spus foarte clar că subiectele precum majorarea prețurilor la raft sunt doar speculații.
  • Calculul prin care s-au majorat tarifele de referință a fost făcut în baza daunalității înregistrate în ultimii 5 ani, iar creșterea medie la polițele RCA este de circa 15%.
  • La cea mai reprezentativă categorie, între 1400 de centimetri cubi și 1600 de centimetri cubi, tarifele au crescut cu circa 14% pe întreaga categorie și cu doar 3% pentru cei cu vârsta peste 50 de ani.
  • Într-adevăr, există o creștere mai mare la tinerii sub 30 de ani care conduc mașini cu capacitate cilindrică mare, dar aceștia reprezintă un procent foarte mic. În această situație, purtătorul de cuvânt al ASF a declarat că motivul este că acestea sunt și cazurile în care Poliția Română a raportat incidența cea mai mare a accidentelor în traficul rutier.
  • Referitor la mașinile electrice și tariful de referință mare, acesta e cauzat de numărul mic de autoturisme de pe piață. Daunalitatea pe baza căreia se calculează aceste tarife se raportează la numărul de autoturisme din piață. Pe măsură ce piața se va dezvolta, media va fi mai mică.

Michael Gudu, deputat PNL Tulcea

+ There are no comments

Add yours