În perioada 17 – 31.01. 2024, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Tulcea a realizat o serie de acțiuni pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale încadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare-lichidare, promoţionale), ca parte a unei tematici proprii de control.

Acţiunea s-a desfăşurat în marile lanţuri de magazine (TAKKO, KIK, PEPCO, NEW YORKER, H&M, BENVENUTI).

În urma abaterilor înregistrate, comisarii tulceni au aplicat:

  • 6 amenzi contravenționale în valoare totală de 95.000 lei;
  • 1 avertisment;
  • 2 sancţiuni complementare de încetare a  practicii comerciale înşelătoare;
  • Oprirea temporară de la comercializare a unor produse cu deficienţe de etichetare;

Dintre cele mai frecvente nereguli constatate, menționăm:

  • Utilizarea de practici comerciale înşelătoare în relaţia cu consumatorii (preţul redus nu era raportat la preţul de referinţă, adică cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare, în ultimele 30 de zile);
  • Afişarea echivocă a preţurilor în sensul că preţul vechi nu era barat;
  • Neafişarea datei la care încetează promoţia sau a sintagmei “în limita stocului disponibil” ;
  • Comercializarea unor produse textile fără marcare şi etichetare în limba romană;

Comunicat CJPC Tulcea

+ There are no comments

Add yours